איך נולד קטלוג נעליים?

או - תל אביב - מודיעין, חרקים וקטלוג אחד נפלא.

איך נולד קטלוג נעליים?


את קטלוג האופנה הראשון שלי צילם צלם מוכשר בשם תום מהרשק.

תום פנה אלי בתקופה שהיו לי בדיוק 50 שמלות וינטג׳ מעוצבות מחדש, אני עוד לא ממש ידעתי מה זה אומר צילומי קטלוג בכלל.
עשיתי שם הכל - הפקה, סטיילינג, תחנונים לחברה ג׳ינג׳ית שתסכים להצטלם, הסעות, אוכל ומה לא.

מפה לשם נולד הקטלוג הראשון שלי - קטלוג 2008.

 

מתוך הקטלוג הראשון שלי, צילום תום מהרשק. 

 

אחרי הקטלוג ההוא, גיליתי שכדאי ואף מומלץ לשתף יותר אנשים ובעלי מקצוע בהכנת קטלוג.

עם הזמן, בניתי לעצמי צוות מקצועי ומוכשר של אנשי מקצוע שבעזרתם ובזכותם החלומות הכי פרועים שלי הופכים לפריימים מושלמים.

מאז אותו קטלוג ראשון התחלתי לנהל מערכת יחסים יצירתית פורה במיוחד עם דרור בן נפתלי, אז צלם אופנה בתחילת דרכו ובן דוד של אמיר, בן זוגי. היום דרור כבר צלם אופנה מוערך ומוכשר, וחבר טוב ברמות של אח.

 
 

צלע נוספת ומשמעותית מאוד היא טל אטרקצי, שהתחילה לפני ארבע שנים בתור אסיסטנטית שלי והיום היא מנהלת השיווק של המותג ״רוני קנטור״, יד שמאלי (אני שמאלית), חולקת איתי אונה במוח וגם - טל היא הרגליים שמאחורי צילומי הנעליים שלי!
אני מאוד אוהבת שאנשים זוכים להביע את עצמם בשלל דרכים בסביבה שאני יוצרת עבורם.

טל גם מובילה את הסטיילינג בכל ההפקות שאני עושה ולאחרונה הצטרפה אליה גם בת אל טולדנו המוכשרת, שהיא מנהלת החנות שלי בדיזינגוף ובחורה מהממת שכולה לב.

 

כך אנחנו נראים מהצד בזמן צילומים

 

בכל עונה אני בונה לוח השראה אשר מתאר את הלך הרוח העונתי, עולמות התוכן שמלווים את העבודה על הקולקציה, הצבעים והאווירה, כמו שסיפרתי בפוסט על השראה.

ההשראה לצילומים נגזרת מתוך לוח ההשראה העונתי שלי, ויחד עם טל אנחנו יוצרות לוח השראה נוסף שמיועד לצילומים בלבד.

אני בדרך כלל מחפשת לוקיישנים וטל עוזרת לי לדייק ולהפוך את הבלאגן שיש לי בראש למציאות אפשרית.



ברגע שכל החלקים גמורים - לוח השראה, קונספט, לוקיישן, צלם, דוגמנית הרגליים שלנו שכאמור היא טל, והסטיילינג, אנחנו מחליטים על תאריך לצילומים ומארגנים כל מה שצריך.

כדי שקטלוג הנעליים יתאים לקונספט של הקולקציה החדשה שלי בהשראת "היער המכושף", לא היה לנו ספק שאת הקטלוג נצלם ביער. צילום מחוץ לסטודיו דורש הרבה יותר התארגנות וגמישות וגם מניסיון כולל הרבה הפתעות. אם תשאלו את טל, היא תספר שהפעם הצילומים כללו גם טיפוס על עצים, חרקים שזוחלים על הרגליים, עקיצות ושריטות. אבל מה לא עושים בשביל האמנות?

לפני הצילומים יש המון חששות... האם הצילומים יצאו כמו שצריך? רק שלא נשכח משהו חשוב! איך מוודאים שכולם יתעוררו בזמן?

 


יום צילום שכזה חייב להתחיל מאוד מאוד מוקדם בבוקר כדי לנצל כמה שאפשר את האור הטבעי ולהספיק כמה שיותר לוקיישנים ופריימים. מביאים איתנו את כל מה שצריך… נעליים, אביזרים, נישנושים, הרגליים של טל ואת האובססיביות שלי לפריימים מושלמים.
במהלך הצילומים אני תמיד מרוכזת בתוצאות, מציקה לדרור כל הזמן לראות את התמונות ולא נחה עד שזה יוצא בול כמו שאני רוצה.
גם אם זה אומר לעזוב את הלוקיישן בתל אביב ולנסוע פתאום ליער במודיעין, כמו שקרה לנו הפעם.
 
 

אל תחשבו שזה מסתיים כאן, לאחר הצילומים מגיע שלב העיבוד.
תהליך העיבוד כולל תמיד מפגש שלי ושל דרור, בו אנחנו יושבים אצלו בסטודיו למשך כמה שעות ויחד מגיעים לתוצאה שרצינו.
רמת העיבוד מאוד תלויה בתוצאה שרוצים. העונה למשל, העיבוד היה מאסיבי כי רצינו ליצור תחושה של יער עבות ואפל.
מכיוון שצילמנו בשעות היום היה צורך להחשיך את התמונות וליצור מסגרת כהה.
הנה דוגמא ללפני ואחרי העיבוד:

 
 

גם הפעם אני מרוצה מאוד מהתוצאה, אני מרגישה שהצלחנו להעביר את ההרגשה של יער קסום ומסתורי ויצא קטלוג הורס!

לצפייה בקטלוג השלם הקליקי כאן

מיד עברנו לתכנן את קטלוג קולקציית הביגוד… בקרוב גם פוסט עליו.


רוני


הוספת תגובה