INSPIRE ME NOW

היא נמצאת בכל מקום, היא לא צפויה, כמעט כל יום אני מרגישה אותה, היא יכולה לתפוס אותי כשאני הכי לא מוכנה ולפעמים היא בורחת בדיוק כשצריך אותה. השראה.

INSPIRE ME NOW

 

קולקציית החורף החדשה שלי כבר כאן וזה זמן מצוין לדבר על השראה.

אני מקפידה להיות תמיד עם עיניים פתוחות. אי אפשר לדעת מאיפה היא תגיע... ברחוב, בטיול בחו״ל, באמצע ארוחה, הופעה, הכל יכול לעורר השראה.

כל הדברים שאני אוהבת: מוזיקה, פסטיבלים, שווקים, ספרים, תמונות, פריטים… גם הם בתורם עוזרים לי למצוא אותה.  

 

 
תהליך עבודה על קולקציה הוא מורכב. תמיד יש ניצוץ ראשוני, משהו שמצית את הדמיון, מין קצה חוט חמקמק שאני תופסת לרגע ומנסה לתת לו מילים או תמונה.
אז שיר הופך פתאום לאיור, ותמונה שראיתי במגזין נגזרת ונתלית על הלוח. ופתאום זה בכל מקום!
בכל מקום, בכל זמן, העולם מתחיל לשלוח אלי מסרים שקשורים למה שקורה לי בתוך הראש. ואז עוד תמונה ועוד איור והלוח מתמלא.
דפיקות לב מהירות, אובדן תחושת זמן.

 

לוח השראה

 

אני תמיד מחפשת את ההרמוניה בקולקציה שלי, וכשהיא מגיעה אני פשוט יודעת שזה זה.
השראה היא זו שמייצרת סיפור שלם. עולם ומלואו שעטוף בסיפור, בתחושה, בצבע, במרקם.
 
בימינו אי אפשר לדבר על השראה בלי הכלי הכי כייפי, צבעוני, שיש בו כל מה שארצה - הפינטרסט כמובן. 
כל מילה שאחפש, כל רעיון שעולה ברוחי מקבל בלחיצת כפתור מראה ויזואלי, הקשרים נוספים, פלטת צבעים ועוד המון.
הפינטרסט מלווה אותי לאורך כל העבודה על הקולקציה.

 

 


לכל קולקציה אני מחפשת בדים וחומרים מפתיעים לנעליים.
אני אוהבת לגוון תמיד וכל הזמן לשנות את החומרים שבהם אני משתמשת, אני מכורה למרקמים חדשים.
במסגרת עבודתי אני נוסעת כפעמיים בשנה לסין ולתאילנד, מבקרת בשווקים, בתערוכות, במפעלים, במתפרות.
מחפשת את הדבר הבא וממלאת את הימים שלי עד אפס מקום.

 


העין שלי אף פעם לא שבעה. תמיד יש עוד.
אני מכורה להרגשה של למצוא את הבד המדויק שבו חשקה נפשי, זה שמגדיר את כל מה שיקרה אחריו, זה שנוגע בכל הנקודות בלוח ההשראה ומדגדג לי בבטן.
המסעות האלו משפיעים עלי מאוד, שם אני מגבשת את הרעיונות שעלו בסטודיו, אני מוצאת חומרים חדשים ודרכים חדשות להשתמש בהן ומנסה דגמים וצורות שונות.


 

קשה לי לתאר במילים את החוויה בנסיעות האלה, זה כמו הזיה אחת ארוכה בעולם אחר שבו אני יכולה להתרכז רק בדבר אחד - ביצירה שלי.
שם החלומות שלי קמים לתחייה והתקוות שלי מתגשמות.
בכל נסיעה נסגרים קצוות של קולקציה אחרונה ומתחילה ההתהוות של הקולקציה הבאה.
כל החושים שלי משתתפים בזה ואני פשוט נסחפת לתוך מערבולת.


כך נראה חדר המלון שלי בנסיעות האלו

 

מה שהתניע את תהליך ההשראה לקולקציה הנוכחית, זהו שיר של להקת Benjamin's Brother, להקה ישראלית שקיבלה מעט מידי חשיפה לטעמי לעומת כמות הכישרון והיצירתיות שיש בה.
הקליפ הזה הוא By Far אחד הקליפים הכי טובים שנעשו כאן וכששמעתי את השיר הזה, הבטן התהפכה לי, גחליליות התחילו לקרוץ לי בכל פינה.
השראה. ככה היא נראית:

 

 

 
הוידאו הזה זרק אותי לעולם מלא מסתורין. יער אפל וקסום מלא בגחליליות, פיות, שדונים, מכשפות, עששיות, פרחים שחורים, ורדים קטיפתיים, טחב, עלים שמתפצפצים מתחת לרגליים, אגלי טל קפואים. 
כך נולדה לה קולקציית FAIRY LIGHTS, מסע בתוך יער מכושף :)
 
בקרוב פוסט שכולו הקולקציה החדשה, ובינתיים - מוזמנות להציץ כאן בפריטים החדשים והמרגשים שהגיעו!

 

 

רוני

 

 

תגובות

תאריך 12 באוקטובר 2016 ,תוהה:
הי רוני, תודה על הצצה לעולמך

תמיד חשבתי מה המשמעות של הטיולים בסין ותאילנד? מייצרים שם? אומרים למפעל לייצר דוגמאות שאת רוצה? זה החלק שמבחינתי תמיד היה תעלומה בשבילי אז אשמח ללמוד


 >> שאלה מעולה!


תהליך העבודה על קולקציית הביגוד והנעליים שלי הוא ארוך ומתחיל הרבה לפני שאני נוסעת לסין ולתאילנד. 
אני מתחילה תמיד מלוח השראה (התהליך הזה מפורט בפוסט בבלוג), מדייקת את הסילואטות של דגמי הנעליים והביגוד ע״י איורים שמהם אני יוצרת גזרות ותיקי מוצר, גזרות שאני יוצרת בארץ עם תדמיתנית ומעצבת.
הגזרות ותיקי המוצר נשלחים במייל או בדואר, תלוי ברמת המורכבות שלהם, למפעל שבו אני תופרת את קולקציות הביגוד בסין ולמפעל
הנעליים שאיתו אני עובדת בתאילנד. 
אני נוסעת כל חצי שנה לסין ולתאילנד.
מתחילה בסין לאיתור חומרים איכותיים לנעליים ובדים שאני אוהבת.
את החומרים של הנעליים אני שולחת לתאילנד ועם הבדים אני ממשיכה לסדרת מפגשים במפעל שבו נתפרים הבגדים.
במפגשים אלו אני רואה את הדגמים הראשוניים שנתפרו לפי הגזרות ותיקי המוצר ששלחתי, מדייקת אותם, מתאימה להם בדים ומאשרת
אותם לייצור. 
לאחר מכן ממשיכה לתאילנד למפעל הנעליים איתו אני עובדת כבר 6 שנים, שם התהליך דומה רק... עם גזרות של נעליים :)
מסע כזה אורך כשבועיים והוא מטורף לחלוטין.
יש לפניו חודשים של תכנון, של לוחות השראה, איורים, דיוק של מה הייתי רוצה שיקרה ואז... הגשמ של כל מה שמסתובב לי בראש.
אני מקפידה לנסוע בכל עונה כי אין תחליף לביקורים במפעלים ועבודה ישירה עם בעלי המקצוע שמגשימים את החלומות שלי. כך אני גם יכולה לפקח את המוצר הסופי ועל תנאי העסקה מכבדים. 
תאריך 28 באוקטובר 2016 ,אורית ארגמן פדידא:
תודה שהכנסת אותי

אל עולם היצירה שלך, נראה קסום, מורכב ומאתגר!


  >> איזה כיף לשמוע, תודה רבה :)

לעמוד

הוספת תגובה